2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu Alınan Kararlar

2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu Alınan Kararlar

 

Yıldızkent Şehit Şeref Ortaokulu 2021-2022 eğitim-öğretim yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu toplantısı 31.08.2021  tarihinde saat 09.30'da  8/B sınıfında  başladı. Gündem maddeleri okunduktan sonra görüşmeye başlanılarak aşağıdaki kararlar alınmıştır.

02.09.2021 875

T.C

TÜRKOĞLU KAYMAKAMLIĞI

Yıldızkent Şehit Şeref Ortaokulu Müdürlüğü

2021 – 2022  Eğitim – Öğretim Yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu  Alınan Kararlar

 

Yıldızkent Şehit Şeref Ortaokulu 2021-2022 eğitim-öğretim yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu toplantısı 31.08.2021  tarihinde saat 09.30'da  8/B sınıfında  başladı. Gündem maddeleri okunduktan sonra görüşmeye başlanılarak aşağıdaki kararlar alınmıştır.

ALINAN KARARLAR

  1. Yapılan yoklamada tüm öğretmenlerin toplantıda hazır bulunduğu görüldü.

  2. Saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı okundu.

  3. Yazmanlığa oy çokluğu ile Türkçe Öğretmeni Ayşe TOP seçildi.

  4. Okul Zümre Başkanlığına Beden Eğitimi Öğretmeni Abdulmelik ULUDAĞ

  5. Okul Müdürü Mehmet DOĞAN tarafından açılış konuşması yapıldı.

  6. Okul Müdürü Mehmet DOĞAN tarafından 2020-2021 eğitim-öğretim yılının pandemi kuralları çerçevesinde yüzyüze,  seyretilmiş ve uzaktan eğitim çalışmaları şeklinde  başarılı bir şekilde sona erdiği,  akademik anlamında 8. Sınıflardan mezun olan öğrencilerimizin nitelikli okullara yerleştirme oranının %23 olduğu ifade edilerek, pandemi sürecinin iyi yönetildiği belirtildi. Gösterilen bu başarının 2021-2022 eğitim-öğretim yılında daha üst seviyelere çıkarılacağı fikir birliği ile vurgulandı.  Okulumuzda yapılan yenileşme ve iyileştirme çalışmaların devam edeceği ve pandemi sürecinde gerekli düzenlemeler yapılarak "Okulum Temiz Belgesinin" alındığı ifade edildi.

  7. Covid-19 bilgilendirme sunusunda yer alan önlemlerin dikkatli bir şekilde incelenip uygulanması kararlaştırıldı.

  8. Covid-19 korunma yolları adına gereken önlemlerin velilere ve öğrencilere gerektiğinde sosyal medya aracılığıyla bilgilendirme kararı alındı.

  9. Covid-19 pandemi destek noktasında velilere ve öğrencilere gerektiğinde sosyal medya iletişim kanalları aracılığıyla destek olunması kararlaştırıldı.

  10. Covid-19 pandemi sürecinde, Uzaktan eğitim sürecinin daha verimli olası adına gerekli tedbirlerin alınması alınması kararlaştırıldı.

  11. Covid-19 pandemi sürecinde tamamlayıcı eğitim faaliyetlerinin MEB'in belirlediği kurallar ve plan doğrultusunda yapılması kararı alındı.

  12. Covid-19 pandemi sürecinde yapılabilecek olan uzaktan eğitim faaliyetleri için gerekli hazırlıkların yapılması ve içeriklerin zenginleştirilmesi kararı alındı.

  13. Covid-19 pandemi sürecinde okullara gönderilen rehber kılavuz doğrultusunda öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin kurallara uygun davranması hakkında bilgilendirme kararı alındı.

  14. 15 Temmuz Şehitleri Anma etkinliklerinin Beden Eğitimi Öğretmenimiz Abdulmelik ULUDAĞ rehberliğinde tüm sınıfların katılımıyla günün anlam ve önemine uygun etkinliklerin yapılması kararlaştırıldı.

  15. Bayrak törenleri ve diğer törenlerin belirlenen kurallar çerçevesinde etkin katılım sağlanması kararı alınmıştır. Okulumuzda yapılan bayrak törenlerinin ve diğer kutlama ve anma programlarında okulda bulunan bütün arkadaşların program yerinde özellikle Sınıf Rehber Öğretmeni arkadaşların kendi sınıfının başında hazır bulunmalarının gerekliliği vurgulandı.

  16. Atatürkçülük konularını ve Atatürk'ün düşünce ve hayat felsefesini gelecek nesillere aktarmak için her dersin işleyişine uygun olarak belirli periyotlarla öğrencilere anlatılmasının gerekliliği vurgulandı. Derslerde Atatürkçülük konularının dağılımı ve işlenmesinin planlara uygun dağıtılması ve işlenmesinin önemi vurgulandı.

  17. Türkçenin doğru ve düzgün kullanımı konusunda öğrencilerimize örnek olunmasının önemine vurgu yapılarak; öğrencilere karşı argo kelimelerin kullanılmamasının önemini belirtilerek ; öğrencilere teşekkür etme ve özür dileme gibi davranışların kazandırılmasının gerekliliğinin önemi vurgulandı.

  18. İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği, mevzuat değişikliği ve tebliğler dergisinin yapılan güncellemelerin takip edilmesi ve ilköğretim Kurumlar Yönetmeliği ekinde belirtilen öğretmenin tutması gereken defter ve dosyaların düzenli tutulması ve yapılan her türlü toplantı tutanakların zamanında idareye teslimiyle ilgili alınan kararların ve gündem maddelerinin  karar defterlerine katılımcılarla imzalanarak tutanların tutulması kararlaştırıldı.

  19. Tebliğler dergisi, resmi yazıların okunup imzalanması, MEB, İl/İlçe MEM ve Okul Web sitelerinin takip edilmesi kararı alındı. MEB, İl, ilçe veokulumuz  web sitelerinin takip edilmesine web sitesinde yayınlanmış duyuru , haber ve bilgilerin öğretmenlerimizi bağlayıcılığının önemi vurgulandı.

  20. Okulda görev yapan tüm öğretmenlerin haftalık olarak okulda yapılan her türlü etkinlikle ilgili veya öğrenci ve velilerimizi bilgilendirici paylaşımların okul web sayfasında ve diğer sosyal medya kanallarında paylaşılması için en az iki etkinliğin Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Ali ŞAKALAK'a ulaştırılarak düzenli olarak yayınlanması kararlaştırıldı.

  21. Derslerde verilmesi gereken kazanımların öğretim programlarına uygun olmasına ve her dersin öğretim programlarının, yıllık ve günlük planlarla birlikte öğretmen kişisel dosyasında düzenli olarak muhafaza edilmesi kararlaştırıldı.

  22. Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar ve Günlük Planların hazırlanarak; Ünitelendirilmiş Yıllık Planların 10 Eylül 2021 tarihine kadar imzalı bir şekilde, günlük planların ise sanal ortamda haftalık olarak düzenli bir şekilde idareye teslim edilmesi kararı alındı.

  23. İl Rehberlik Çerçeve Planı çerçevesinde, Sınıf Şube Rehber Öğretmenlerimizce okul-sınıf rehberlik çerçeve planının 24 Eylül 2021 tarihine kadar hazırlanarak bir nüshasının imzalı bir şekilde okul idaresine teslim edilmesi kararlaştırıldı. Sınıf Rehberlik planı çerçevesinde belirtilen aylara göre konuların işlenmesi ve etkinliklerin yeri geldikçe uygulanarak kişisel dosyalarında muhafaza edilmesine kararlaştırıldı.

  24. Sınıf şube rehber öğretmenlerince Eylül ayı içerisinde tüm sınıf şubelerimizde öğrenci taramasının yapılması, kaynaştırma yada BEP belirtisi olan öğrencilerinin tespit edilerek veli bilgilendirilmesin yapılması sonucunda RAM yönlendirilmesi kararlaştırıldı.

  25. ŞÖK ve Zümre Öğretmenler kurulunun Müdür Yardımcısı İbrahim TAŞDEMİR başkanlığında 3 Eylül 2021 tarihine kadar tamamlanarak alınan kararların ilgili karar defterlerine yazılması katılımcılarca imzalanması ve ilgili tutanların bir nüshasının 03 Eylül 2021 tarihine kadar okul idaresine teslim edilmesi kararlaştırıldı.

  26. Merkezi Sınavlar ve PBYS sınavlarına hazırlık amaçlı dönem başında her branş öğretmeninin kendi dersi için seviye tespit sınavı yaparak, aylık deneme sınavlarının yapılması ve her ayın sonunda tüm öğretmenlerin katılımı ile başarı değerlendirme toplantılarının yapılması kararlaştırıldı.

  27. 8 sınıflara yönelik hafta içi ve hafta sonu olmak üzere 6 farklı dersten DYK kursunun açılması görüşülerek ilgili ders saatleri ve ders öğretmenleri belirlendi.

  28. Nöbet görevlerinin bahçe ve bina olarak iki öğretmen görevlendirileceğine, nöbetlerin ders başlamadan 30 dakika önce başladığına; son ders saatinden 30 dakika sonra biteceğine ve öğle aralarında nöbetçi öğretmenler kendi aralarında dönüşümlü nöbetlerini tutmasına nöbetçi öğretmenlerin sürekli okulda hazır bulunması kararlaştırıldı. Rapor, izin yada ayakta tedavi işlemleri konusunda öğretmenlerin uygulanan işlemler hakkında gün içerisinde okul idaresini bilgilendirilmesine karar verildi. Nöbet defterinin nöbetin başında ve sonun imzalanarak, covid-19 tedbirleriyle ilgili açıklamaların nöbet defterine işlenerek  rapor edilmesi kararlaştırıldı.

  29. Öğretmenlerce MEBBİS, KBS ve diğer resmi evraklara ilişkin bilgilerinin güncelliğinin takip edilmesi görüşüldü.

  30. Velilerle ve öğrenciler seviyeli, tutarlı ve sürekli iletişim kurulmasının önemi vurgulandı. Covid-19 tedbirleri kapsamında ders saatleri içerisinde, zaruri haller dışında nöbetçi öğretmenlerce okula ziyaretçilerin kabul edilmemesi kararlaştırıldı.  Covid-19 pandemi sürecinde velilere taahhütname imzalatılarak bilgilendirme yapılması gerektiğinde covid-19 pandemi süreci iş ve işlemlerine uyguna davranılması kararı alındı.

  31. Nöbetçi Öğretmenlerce günlük biri öğrencinin okula girişte diğeri 3. Teneffüste olmak üzere günlük her öğrencinin iki kez ateşlerinin ölçülerek kayıt altına alınması ve Covid-19 pandemi süreci kurallarına uyguna maske ve dezenfektan gibi hususlara azami oranda dikkat edilmesi, öğrencilerin ve velilerin sürekli bilgilendirilmesi kararlaştırıldı.

  32. Öğrencilerin okul formasıyla okula gelmesi kararlaştırıldı. Sürekli yada uzun süreli devamsız, raporlu veya izinli öğrencilerin sınıf rehber öğretmenlerince takip edilerek velileriyle kısa sürede iletişime geçilmesi; bu durumla ilgili olarak  okul idaresinin gün içerisinde zamanında bilgilendirilmesi kararlaştırıldı.

  33. Bilinçli enerji kullanımı hususunda Sıfır Atık Projesi ve Enerji Tasarrufu Kulubü Rehber Öğretmeni Ali Şakalak ve diğer sınıf rehber öğretmenlerimizce öğrencilerin bilgilendirilmesi ve tasarruf tedbirlerine dikkat edilerek gereksiz tüketimin önüne geçilmesi kararlaştırıldı.

  34. Sınıf rehber öğretmenleri olarak 8/A Samet SOYDAN; 8/B: Mehmet BERK; 7/A: Sümeyye AK; 7/B: Mehmet YILMAZ; 6/A: Abdulmelik ULUDAĞ; 6/B Sibel ÇELİKKAN; 5/A: Ali YORULMAZ ve 5/B: Emre ÖZDEMİR görevlendirilmesi yapıldı.

  35. Sınıfların, sınıf panolarının belirlki aralıklarla güncellenerek düzeni ve canlı tutulması ve demirbaş malzemelerinin düzenli kullanımın sorumluluğu ilgili sınıf rehber öğretmenlerinde olduğu ve gerekli özeni sağlanması hususunda dikkat edilmesi gerektiği kararlaştırıldı.

  36. Sınıf başkanı seçiminin öğrencilerde demokrasi bilincinin  yerleşmesi adına seçimle yapılması ve sınıf içinde sınıfla ilgili öğrencilere görev sorumluluk verme adına görevlendirmelerin yapılması kararlaştırıldı.

  37. E-Okul modülünde öğrencilere ait bilgilerin (Tlf, iletişim, veli, boy, kilo, engel durumu v.b) tam ve eksiksiz olarak zamanında güncellenmesi sorumluluğunun sınıf rehber öğretmeninde olduğu kararlaştırldı.

  38. Sınavların her arada bir sınav olarak, her dersten en az iki sınav yapılması  kararlaştırıldı.

  39. Sınav tarihlerinin 10 gün önceden e-okul duyurulması ve sonuçların ise sınavdav sonra 15 gün içerisinde e-okula zamanında girilmesi kararlaştırıldı.

  40. 2021 - 2022 eğitim-öğretim yılında okutulacak seçmeli dersler; öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri dikkate alınarak; okulun fiziki ve öğretmen durumu da gözetilerek belirlenmiştir.

  41. Ders defterlerindeki kazanım ve yoklama bölümlerinin yıllık ve günlük planlara uygun olarak  her dersin ilk beş dakikasında işlenerek imzalanmasının önemi vurgulandı.

  42. Proje görevlerinin ve kulüplere öğrenci seçiminde öğrencinin ilgi, istek ve kabiliyetleri dikkate alınarak veli dilekçeleri neticesinde 24 Eylül 2021 tarihine kadar tamamlanması kararlaştırıldı.  

  43. Okul Müdürü tarafından her ders için  her dönem en az bir defa ders denetimlerinin yapılaması görüşüldü.

  44. Okul geneli veli toplantısının 22 Eylül 2021 tarihinde yapılması kararlaştırıldı.

  45. Sınıf velileri toplantılarının sınıf rehber öğretmenlerinde pandemi kuralları çerçevesinde her dönem en az iki defa yapılması toplantı tutanaklarının toplantı tarihinden en az iki iş günü içerisinde okul idaresine teslimi kararlaştırıldı.

  46. Okulumuz Kütüphanesinin zenginleştirilmesi, etkin ve düzenli  kullanımı konusunda Türkçe Öğretmeni Ayşe TOP görevlendirilerek, her sınıf rehber öğretmenleri kendi sınıf kitaplıklarının zenginleştirilmesi, etkin ve düzenli kullanımı konusunda görevlendirilmiştir.

  47. Bilişim ve Görsel Sanatlar Atölyesinin etkin ve düzenli kullanımı Bilişim Teknolojileri Öğretmenimiz Ali ŞAKALAK ve Görsel Sanatlar Öğretmenimiz Sümeyye AK'ın koordinesinde etkin ve düzenli kullanımı kararlaştırıldı.

  48. Okulumuzun ortak kullanım alanlarının (mescit, kazan dairesi, öğretmenler odası v.b)kullanımının covidd-19 pandemi kurallarına uygun kullanılmasına ve özellikle de öğretmenler odasında aynı anda fazla kişi sayının bulunmamasına özen gösterilmesi kararı alındı.

  49. Fotokopi ile ilgili iş ve işlemlerin geçen yıllarda olduğu gibi kart usulü şeklinde yapılası kararı alındı.

  50. İş Sağlığı ve güvenliği okul çalışma komisyonun kurularak, iş sağlığı ve güvenliği alanında daha titiz çalışacağına karar verildi.

  51. EBA gibi sanal ortamlarını içeriğe ve olanlara uygun olarak öğrencilerin etkin kullandırılması kararı alındı. Okul içi iletişimin hızlı ve teknolojiye uygun olarak kullanılması adına okul whatsapp,  telegram ve BİP  gruplarının kurulması ve etkin kullanımının özen gösterilmesi kararlaştırıldı.

  52. Okul içinde kurulan komisyon ve kararlar:

    1. Kültür Edebiyat Kulübü: Mehmet BERK

    2. Sivil Savunma :          Emre ÖZDEMİR

    3. Spor Kulübü:  Abdulmelik ULUDAĞ

    4. Kızılay ve Kan Bağışı Kulübü: Mehmet YILMAZ

    5. Görsel Sanatlar Kulübü: Sümeyye AK

    6. Bağımlılıkla Mücadele: Yunus Emre OKYAY

    7. Enerji Verimliliği ve Tasarrufu Kulübü: Ali ŞAKALAK

    8. Kütüphanecilik Kulübü: Ayşe            TOP

    9. Meslek Tanıtma Kulübü: Ali YORULMAZ

    10. Çevre Kulübü: Samet SOYDAN

    11. Sağlık, Beslenme ve Temizlik Kulübü: Sibel ÇELİKKAN

  53. Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği ile ilgili çalışmalar, sosyal, kültürel, sportif, izcilik, yarışma, sergi, v.s. faaliyetlerin yönetmeliğe uygun yapılası kararı alındı. Bu kapsamda; İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve  okulmuzda düzenlenecek olan proje ve yarışmalarda görev dağılımı ise şu şekilde belirlenmiştir:

  1. TUBİTAK Bilim Fuarı Yürütücüsü: Yunus Emre OKYAY

  2. Milli Manevi Değerleirn Oluturulmasında Ailenin Etkisi Projesi: Emre ÖZDEMİR

  3. Gençler Kürsüde Projesi: Ali YORULMAZ – Abdulmelik ULUDAĞ

  4. Engelsiz Yaşıyorum Projesi: Abdulmelik ULUDAĞ

  5. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce Yapılan Kitap Okuma Yarışması: Ayşe TOP

  6. E-TİWİNİNG Projesi: Sibel ÇELİKKAN

  7. Türkoğlu yazar Dünya Okur Projesi: Ali ŞAKALAK

  8. Okulumuzca Düzenlenecek Olan Kitap Okuma Yarışması: Mehmet BERK ve Ayşe TOP

  9. Okul Düzenlenen Geleneksel Sınıflar Arası Bilgi Kültür Yarışması: Samet SOYDAN –Yunus Emre OKYAY

  10. Temiz Sınıf, Sağlıklı Yaşam Projesi : Sümeyye AK

  11. Her Öğrencinin Bir Koçu Var Projesi: Tüm Öğretmenler

  12. Kahramanmaraş Bilgi ile Buluşuyor Kitap Okuma Yarışması: Ayşe TOP

  13. Sıfır Atık Projesi: Ali ŞAKALAK

    Tarafından ilgili yarışmaların  şartnameleri düzenlenerek  planlanması ve koordine edilmesi kararlaştırıldı.

  1. Belirli gün ve haftalarla ilgili görevlendirmeler yapılarak;  çalışmaların programdan 3 üç önce yazı inceleme kurulundan geçirilerek idareye teslim edilmesi ve ilgili  panoda sergilenmesi kararı alındı.

  2. Haftalık ders programı ve derslerin dağıtımıyla ilgili öğrenciler açısından etkililik ve verimlilik çerçevesinde, öğretmenlerin ders yükü ve branşı da dikkate alınarak eşit bir dağılım yapılacağı ifade edilerek tüm okulda tüm sınıfların aynı anda katılımıyla farklı gün ve saatlere gelecek şekilde her haftanın 2 ders saati  kitap okuma saati olarak planlanması kararlaştırılmıştır.

  3. Okul içerisinde görev alanları ve görev dağılımı:

    1. Okul İçi Harcamalar: Yunus Emre OKYAY

    2. Panoların Düzeni : Sümeyye AK

    3. Okul Zümre Başkanı: Abdulmelik ULUDAĞ

    4. Deneme Sınavları Koordinatörü: Mehmet BERK

  4. İyi dilek ve temennilerle toplantıya son verilmiştir.

     

    İmza Çizelgesi

S.N

Adı ve Soyadı

Görevi

İmza

1

İbrahim TAŞDEMİR

Müdür Yardımcısı

 

2

Mehmet BERK

Öğretmen

 

3

Ayşe TOP

Öğretmen

 

4

Yunus Emre OKYAY

Öğretmen

 

5

Samet SOYDAN

Öğretmen

 

6

Mehmet YILMAZ

Öğretmen

 

7

Emre ÖZDEMİR

Öğretmen

 

8

Ali YORULMAZ

Öğretmen

 

9

Sibel ÇELİKKAN

Öğretmen

 

10

Sümeyye AK

Öğretmen

 

11

Abdulmelik ULUDAĞ

Öğretmen

 

12

Ali ŞAKALAK

Öğretmen

 

 

 

Öğretmen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                       31.08.2021

       Mehmet DOĞAN

   Okul Müdürü

 

 

İLETİŞİM

Adres:
KILILI MAH. ŞEHİT POLİS HALİL AKSAK CAD. YILDIZKENT ŞEHIT ŞEREF ORTAOKULU BLOK NO 43 TÜRKOĞLU / KAHRAMANMARAŞ


Telefon
(344) 629 2027


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın