Her Öğrencimizin Koçu Var

Her Öğrencimizin Koçu Var

Okulumuzda öğrencilerimize yönelik Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavları ve Liselere Giriş Merkezi Sınavlarda yaşadıkları güçlükleri en aza indirmek; okulumuzun ve öğrencilerimizin başarısını en üst seviyelere çıkarmak amacıyla ´´Her Öğrencinin Yaşam Koçu Var'' projemiz uygulanmaya başlandı.

19.09.2019 454

 

T.C

 

TÜRKOĞLU KAYMAKAMLIĞI

 

Yıldızkent Şehit Şeref Ortaokulu Müdürlüğü

 

 

 

''Öğrenci Yaşam Koçluğu Uygulama Projesi''

 

Ortak Temamız: "Yapabiliriz - Başarabiliriz "

 

 

 

Öğrenci Koçluğu; Başarısız öğrenci yoktur! Sadece kendine ve öğrenme yeteneğine güvenmeyen öğrenci vardır. Herkesin kendine özgü bir potansiyeli var. Bu potansiyeli fark ederek ortaya çıkarmak öğrenci koçluğu çalışmasının özünü oluşturmaktadır.

 

Öğrenci Koçluğunun Başarı Sağlama Yöntemleri;

 

Öğrencilerin kendilerini tanımaları, güçlü yanlarını ve yeteneklerini keşfetmelerini, hedef koymalarını sağlamaya ve kaynaklarını daha iyi kullanabilmelerine yönelik, yol haritası ve eylem planı yapmalarına destek sağlayan hizmettir.

 

Tamamen kişinin özelinde oluşturulacak, gizlilik ve etik değerler çerçevesinde sunulan bir programdır.

 

  • Öğrencinin okul başarısını artırmayı,

  • Kendine uygun hedefler seçmesini,

  • Etkin çalışmayı öğrenmesini,

  • Zamanı önceliklerini seçerek kullanmasını,

  • Güçlü yönlerini açığa çıkartması ve kullanmasını,

  • Doğru iletişim kurmasını,

  • Kendine güvenini geliştirmesini hedefler.

 

Her birey başarılı olmak hayallerini gerçekleştirmek ister. Başarılı olmak için, açık, net ve ulaşılabilir hedefler belirlemeli, belirlenen hedeflere odaklanmalı ve hedefleri gerçekleştirmek için azimli olunmalıdır. Hedef belirlemeden başarılı olmak zordur. 

 

Öğrenci Koçu, öğrencinin, okul yaşamını ve hayatının diğer alanlarını düzenlemesinde çözüm odaklı yaklaşımlarda bulunmasına yardımcı olur, içsel dünyasında farkındalığını artırır. Ders ve okul başarısının yanı sıra, hayat başarısı konusunda yöntem ve yön gösterir.

 

Böylelikle öğrencinin yeni bakış açıları geliştirerek kendini daha iyi tanımasına yardımcı olur.

 

Öğrenci koçu, öğrencinin;

 

  • Kendini tanımasını ve yönetebilme becerisini geliştirmesini sağlar.

  •  Kendine uygun hedefler seçmesini sağlar. Belirlenen hedeflere ulaşmak için doğru bir strateji belirlemesine yardımcı olur.

  • İstek ve ihtiyaçlarını doğru bir biçimde belirlemesine olanak sağlar

  •  Sınırlayıcı düşünce kalıplarından kurtularak olumlu düşünce kalıpları geliştirebilmesinin yollarını belirlemesini sağlar.

  • Etkin çalışmayı öğrenmesine yardımcı olur.

  •  Zaman yönetimini gerçekleştirebilmesini, etkili bir program oluşturabilmesini ve bu programa uyma disiplini geliştirmesini sağlar.

  • Doğru soruları sorma becerisini geliştirerek farkındalığını arttırır, böylelikle güçlü yönlerini açığa çıkartması ve kullanmasını sağlar.

  •  Ailesi, arkadaşları, öğretmenleri ve çevresindeki diğer tüm bireylerle etkin bir paylaşım ve iletişim ortamının oluşturulmasına yardımcı olur.

  • Dersleri, eğlence isteği ve hobileri arasında denge kurabilmeyi öğrenmesini ve uygulayabilmesini sağlar. Ve böylelikle daha dengeli, mutlu, özgüvenli, başarılı olmasının yollarını açar.

 

Öğrencilerin kendilerini tanımaları, güçlü yanlarını ve yeteneklerini keşfetmelerini, hedef koymalarını sağlamaya ve kaynaklarını daha iyi kullanabilmelerine yönelik , yol haritası ve eylem planı yapmalarına  estek sağlayan hizmettir.

 

Tamamen kişinin özelinde oluşturulacak, gizlilik ve etik değerler çerçevesinde sunulan bir programdır. Katılımcıların durum değerlendirmesini yaparak;

 

  • Öğrencinin okul başarısını artırmayı,

  • Kendine uygun hedefler seçmesini,

  • Etkin çalışmayı öğrenmesini,

  • Zamanı önceliklerini seçerek kullanmasını,

  • Güçlü yönlerini açığa çıkartması ve kullanmasını,

  • Doğru iletişim kurmasını,

  • Kendine güvenini geliştirmesini hedefler.

 

Her birey başarılı olmak hayallerini gerçekleştirmek ister. Başarılı olmak için, açık, net ve ulaşılabilir hedefler belirlemeli, belirlenen hedeflere odaklanmalı ve hedefleri gerçekleştirmek için azimli olunmalıdır. Hedef belirlemeden başarılı olmak zordur.

 

Hedefini belirlemiş olmak bir ayrıcalıktır. Yaşam anlamlı hale gelir. Hedef belirlemek kolay bir iş değildir. Hedefinizi belirlediğinizde, sizi boğan sisler dağılıverir. Güneşin pırıl, pırıl aydınlattığı bir yolda yürüyüşe çıkmaktır gerisi. Hele birde tutkuyla bağlandıysanız hedeflerinize, kim tutar sizi…

 

Aile'ye ne sağlar?

 

Öğrenci, beklentilerini ve ulaşmak istediği sonucu gerçekleştirmesinde sorumluluk geliştirmelidir. Ancak, aile etkileşimi, bu sorumluluğun paylaşımında önem kazanmaktadır. Başarı bir takım oyunudur. Ebeveynin davranış ve yaklaşımı, onun başarısında önemli bir faktördür. Bugüne kadar öğrencilerle başarı odaklı uygulanan çalışmalarda, başarının tam olarak oluşturulması için ailenin yardım ve desteğine ihtiyaç duyduğumuz yönündedir.

 

Öğrenci, çocukluk ve ergenlik döneminde duygusal bir süreci yaşadığından, doğal olarak duygusal tepkiler vermekte, ebeveynin mesajlarını, davranışlarını önemsemektedir.

 

Ailenin destekleyen tutumuna birinci sırada ihtiyaç duymaktadır. Etkin aile ortamında iletişim ve ilişkilerin kalitesini arttırmak hepimizin sorumluluğudur. Özellikle çocukların ergen dönemlerinde onları anlamak ve etkin bir paylaşım ortamı yaratmak önem taşır. Hele sınav stresinin de yaşandığı bir süreçte onlara destek olacak yaklaşımlar, başarı için kaçınılmazdır.

 

Başarı, sadece öğrencinin değil, ailenin de içinde olduğu bir takım oyunudur. Ve hayat başarısına giden yolda okul başarısı önem taşır. Bunun bilincindeyiz ve çocuklarımızı başarıya programlarken, onlarla aile içi iletişim ve ilişkileri de önemsiyoruz. Aile içinde birbirimizle olan ilişkimiz ne kadar sağlıklı ve iyi ise, aldığımız sonuçlar da o kadar mutluluk verici olacaktır.

 

Anne, baba ve çocuk hep birlikte ekip ruhuyla hareket etmek, sinerji yaratmak, baş başa vererek sorunlarla baş etmek, çözümsel yaklaşımlar geliştirmek ve pozitif iletişim dilini gerçekleştirmek.

 

 

 

 

 

Bu Projeyle Birlikte Hedeflerimiz;

 

Okulumuzda bulunan her öğrencimizin var olan potansiyelleri ölçüsünde bende yapabilirim, başarabilirim anlayışını yerleştirmek.

 

Öğrencilerimizin kendine olan güvenlerini sağlamak.

 

Öğrencilerimizin kendilerini tanımasına yardımcı olmak.

 

Öğrenci ile etkin bir iletişim ile kendisini tanıması ve tanımlamasını sağlamak,

 

Doğru sorularla yönlendirme ve farkındalık geliştirme becerisini artırmak,

 

Eğlenerek öğrenme (öğretme), yaratıcılık geliştirme ortamları yaratmak,

 

Aileye (öğrenci ebeveynlerine) farkındalık çalışmaları ile yaşanan ortak sorunlara yönelik çözümsel yaklaşımlar, yöntem ve uygulamalar sunmak,

 

Etkin bir paylaşım ortamı yaratmak için gereken sağlıklı davranış ve yaklaşımlar konusunda farkındalık oluşturmasına yardımcı olmak,

 

 Aile ile öğrenci arasındaki bağları güçlendirmek, evdeki huzuru, etkileşim ortamını arttırmak,

 

 Öğrencilerimizde "Her insan eşsizdir ve ihtiyacı olan bütün kaynaklara sahiptir." Anlayışını yerleştirmek

 

Sınavlarda başarısızlık korkusunu azaltarak,  sınav heyecanını en alt seviyeye indirmak; öğrencilerimizin en üst başarı seviyesine ulaşmalarına rehberlik etmektir.

 

 

 

Farklı Bakış Açılarıyla Geleceğe Işık Tutmaya Çalışıyoruz.

 

  • Öğrencilerimizin motivasyonunu artırma,

  • Keşif ve gelecek odaklı,

  • Konsantrasyon geliştirme,

  • Çözüm odaklı koçluk.

 

Pek çok insan sınavlarda heyecanlanır, sınav kaygısı yaşar. Kendinizi yönetebilirseniz bir miktar kaygı iyidir, performansınızı arttırır ve sizi motive eder.

 

Ne istediğinizi ve neler yapacağınızı biliyor olmak ise size güç verir.

 

"Kendine en uygun okul  seçimi için"

 

Kendiniz için en doğru seçimi yapmak için ise açık, net ve ulaşılabilir hedefler belirlemeli, belirlenen hedeflere odaklanmalı ve hedefleri gerçekleştirmek için azimli olmalısınız.

 

"Önemli olan nerede olduğumuz değil, nerede olmak istediğimizdir."

 

  • Önemli olan çok çalışmak değil, doğru ve etkili çalışmaktır.

  • Önemli olan sadece sınav ve okul başarısı değil, hayat başarısıdır.

  • Önemli olan hırslanarak yarışmak değil, kendimizi tanıyarak, kendi gücümüzü kullanmaktır.

  • Çünkü; kendini daha iyiye taşıyan herkes yarışın birincisidir.

  • Önemli olan başkalarının istediği gibi biri olmak değil, içimizdeki cevheri ortaya çıkarabilmektir.

  • Önemli olan öğrenmek değil, öğrendiklerimizi uygulayabilmek, gerçekten olmak istediğimiz insan olabilmektir.

  • Her birimiz, içinde büyük bir potansiyel ile doğarız. Bu potansiyeli fark ederek ortaya çıkarmak, öğrenci koçluğu çalışmasının özünü oluşturur.

    Her öğrenci kendi içinde farklı algılama, görüş, öğrenme biçimi ve davranış biçimine sahiptir.

    Her birey, farklı ihtiyaçlar ve çözümsel yaklaşımlar içinde yön bulur.

    Ona öğüt vererek, nasihat ederek bunu yapamayız. Ona doğru sorular sorarak, kendi cevaplarıyla kendi yönünü bulmasına yardımcı olabiliriz.

    Biz, öğrencilerimizin kendi başarılarını oluşturmasında onlara yol arkadaşlığı yapmak için yola çıktık.

    Öğrenci Koçluğu çalışması, danışman (koç) ile danışan arasında gerçekleşir.

    İlk görüşmede öğrenci koçu ile birlikte öğrenci birbirlerini tanırlar, çalışma konusu olacak ihtiyaçları belirlerler. Ve bu doğrultuda çalışırlar.

    Öğrencinin ilk adımda istekli olması, tanımlanan, ortaya konulan durumu "halletmek" istemesi önemlidir.

    Koçluk teknik ve yöntemleri, çözüm odaklıdır. Ve bu çözümü, çalışma süreci içinde kişi (öğrenci) kendi kaynaklarıyla bulur.

     

    Etkin Konsantrasyon

    Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki, öğrencinin bir numaralı sorunu "konsantrasyon"dur.

    Öğrenci, odaklanma sıkıntısı ile dersi derste dinlemekte zorlanır. Ya da evde planlı ve düzenli çalışmaz. "Konsatre olamadığını" düşünür ve bunu aşamayacağı, zorlayıcı bir sebep olarak görür. Oysa öğrencinin çalışma arzusu varsa, konsatrasyon teknikleri çalışarak bu sorun aşılabilir.

    Beyni etkili ve doğru yönlendirme ile konsantrasyon sıkıntısına çözüm bulmak mümkündür.

    Çünkü konsantrasyon sorunu, teknik ve yöntemlerin düzenli uygulanmasıyla halledilebilir.

     

    Yöntem

    Çalışma  ayda 4 görüşme (hafta da  bir görüşme) ile başlar, Bire bir, kişiye özel çalışmalar ile dönem sonuna kadar devam eder.

    Görüşmelerin  her hafta aynı gün yapılması tercih edilir.

     

     

     

        Sami OKUR                      Nihal YAĞMUR                     Yunus Emre OKYAY   Fatma Gül KARAGÖZ

    Türkçe Öğretmeni               Matematik Öğretmeni        Matematik Öğretmeni        Fen Bilimleri Öğrt

     

     

     

      Hamit DEMİR                    Sümeyye AK         Ali YORULMAZ                      Recep İNCE

    İngilizce Öğretmeni    Görsel San. Öğretmeni    Din Kül. Ah. Bil. Öğrt.           Sosyal Bil. Öğretmeni

     

     

     

                Fazlı TOPAL                      Sedat GÜZEL                 İbrahim TAŞDEMİR

    Beden Eğitimi Öğretmeni          Bilişim Tek. Öğretmeni           Müdür Yardımcısı 

     

     

     

     

     

         19.09.2019

            Mehmet DOĞAN

         Okul Müdürü

     

  • T.C
    TÜRKOĞLU KAYMAKAMLIĞI
    Yıldızkent Şehit Şeref Ortaokulu Müdürlüğü
     Sınavlara Hazırlık Öğrenci Koçluğu Uygulama Sistemi
    S.N NO SINIFI ADI  SOYADI YAŞAM KOÇU                         REHBER ÖĞRETMENİ
    1 149 8/B ALİ ÖZTÜRK MEHMET DOĞAN
    2 147 8/B FEVZİ  KAVAK
    3 152 8/B HASAN KILILIOĞLU
    4 137 8/B AHMET EREN TOY
     
    1 159 8/A GÖZDE BOZDAĞ İBRAHİM TAŞDEMİR
    2 162 8/A MERVE AKSOY
    3 24 8/A HACI EYÜP BIYIKLI
    4 25 8/A KÜBRA BIYIKLI
     
    1 55 8/B ŞEBUBE FIRAT SAMİ OKUR
    2 22 8/B MUHAMMET ALİ ÖZBEK
    3 33 8/B REMZİ KILIÇ
    4 50 8/B ELANURSEL KARATAŞ
     
    1 37 8/A YUSUF KURT NİAHL YAĞMUR
    2 63 8/A RAMAZAN EMİN FIRAT
    3 77 8/A HATİCE HARMAN
    4 83 8/A EMİRHAN SIĞIRCI
     
    1 2 8/B GÜLSÜM YILDIZ YUNUS EMRE OKYAY
    2 74 8/B UMUT NAR
    3 76 8/B TÜRKAN ÇAKMAK
    4 161 8/B MELEK YABACI
     
    1 103 8/A GÜL GÖK ALİ YORULMAZ
    2 119 8/A MUSTAFA BARMAN
    3 141 8/A MELİKE SÖNMEZ
    4 142 8/A NERGİZ MELİSA DAL
     
    1 106 8/B FATMAGÜL ASLAN RECEP İNCE
    2 110 8/B HAKAN TÜRKMEN
    3 136 8/B KENAN DEMİR
    4 138 8/B GÖKHAN  KILIÇ
               
    1 144 8/B MEHMET DEMİR SÜMEYYE AK
    2 146 8/B SANEM ÜLKÜ YILDIRIM
    3 150 8/B BUSE TOPAL
    4 151 8/B HANİFE NUR YURTSUZ
               
    1 154 8/B LEYLA YABACI FAZLI TOPAL
    2 156 8/B EMİNE SELEN ÖZBEK
    3 158 8/B SUDE ÇETİNTAŞ
    4 160 8/B PINAR BOZDAĞ
    5 137 8/B AHMET EREN TOY
    6 143 8/B MUHAMMET ALİ DEMİR
     
    1 155 8/A MUHAMMET EREN ÖZBEK SEDAT GÜZEL
    2 7 8/A BUSE NUR HARMAN
    3 11 8/A MUHARREM ENES DANACI
    4 165 8/A SUDE CENNET BOZDAĞ
     
    1 166 8/A SULTAN NAZ ÇAKMAK FATMA GÜL KARAGÖZ
    2 168 8/A ZEKİYENUR KILLI
     
    1 89 8/B EMİNE NAZ NERGİZ HAMİT DEMİR
    2 167 8/B ÜMİT KESİCİ
               
              19.09.2019
              Mehmet DOĞAN
              Okul Müdürü

 

İLETİŞİM

Adres:
KILILI MAH. ŞEHİT POLİS HALİL AKSAK CAD. YILDIZKENT ŞEHIT ŞEREF ORTAOKULU BLOK NO 43 TÜRKOĞLU / KAHRAMANMARAŞ


Telefon
(344) 629 2027


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın